07 April 2006

My Two Two (有件事嘟好笑架!)

This is my second oldest sister. 二家姐
My boy just love her so much, everytime he answer the phone, he will ask, "Are you TwoTwo? When can you come to play with me?
係咪TwoTwo呀?幾時可以來我屋企同我玩呀?"

When he was 3 months old, he will smile and just want her to carry him, until now, all he think off is this Auntie TwoTwo.
Why he greet her TwoTwo???
When he start when he first start talking, because my sister is #2 in family, all nieces and nephews greet her TwoTwo except few nieces and Nephews in Malaysia call her Yee Gu Cher 二姑姐‧

他们俩個那種缘份真的很奇妙,仔仔三個月大見到佢就連阿媽都唔要架!從那時候、仔仔一看到TwoTwo就會一輪嘴講过不停,又要佢咁又咁‧

有一次二姐掛住同屋企人傾計‧冇專心聽仔仔同佢講嘢,誰知仔仔....................
一巴掌打落二姐嘅面猪燈倒! ........ 我二姐停左落來望住佢...

Ai ya...alamat.死囉!死囉!其實我二姐係唔好脾气的人、好moody 果種哩......我哋幾个大人望住佢哋、睇下點發展落去.... ..............意想不倒.

我二姐笑住同仔仔講: "咩嘢事呀?"好好声气咁

仔仔:"妳聽唔聽到我講嘢呀?"

TwoTwo:"哦!sorry lor?

!我哋嘟意料唔到! 但笑餐包!only left is, she didn't say: "你嘅手痛唔痛呀!"咁就慘囉!

每当佢哋係一齊都係好開心!有時连二姐上Toilet仔仔都企係门外等架!
也有可能我二姐給他的爱是無限的,每一次都願意花很長時间陪他玩、要她做牛做馬都毫無怨言‧
記得有一次她見倒我教訓仔仔‧佢心痛到差D同我反面‧佢就係锡倒仔仔咁嘅程度啦!
当然佢也知道慈姨媽多敗兒甥!所以忍住痛囉!也慢慢明白做媽媽係我的苦心而來佩合我‧

二姐佢也很疼錫其他姪仔女同兒甥女佢、我哋也要多謝二姐俾仔仔嘅爱‧

2 comments:

ZMM said...

Wow.. that's very nice.. Twotwo so 'sayang' Brayden...

It's always good to have some one dots on our kids!

I'm still trying to find the 'twotwo' for Zara..

MayY . C 五月媽媽 said...

Mingming,
you think they look alike??
冇法啦!近得大多了.

Twinsmom
She must give lots lots of unconditional love to Annabelle.Kid know kar, they can feel whice is pure and genuine love.
Er... Other Belle ler??

Zara,
Do you have sibling??
Usually it is our Sibling have the patient and lots of love to other sibling kids.
我俾好多空間我姐姐同仔仔相處‧如果某情係影響到我教仔仔‧我會預佢來佩合我‧其他由佢哋自已發展了‧